Fabricat în Țara lui Andrei, o nouă ediție a programului marca OMV Petrom! Cum te poți înscrie

De-a lungul timpului, OMV Petrom s-a implicat în numeroase proiecte de responsabilitate socială, iar acum, la începutul verii, compania lansează cea de-a doua ediție ”Fabricat în Țara lui Andrei”, o competiție de afaceri sociale, în care românii, cu sau fără experiență de business, își pot transforma în realitate ideile sau planurile de afaceri ce răspund unei probleme sociale dintr-o comunitate.

pr_award_petrom

Astfel, în perioada 27 mai – 2 iulie, antreprenorii, ONG-urile, PFA-urile, SRL-urile sau întreprinderile individuale interesate se pot înscrie pe site-ul www.taraluiandrei.ro. Ulterior, în luna august, juriul Fabricat în Țara lui Andrei va selecta 35 de finaliști, care vor parcurge o etapă de pregătire, în care vor primi consultanță de la experții Fabricat în Țara lui Andrei, axată pe nevoile individuale ale fiecărui finalist și sprijin financiar pentru a testa fezabilitatea ideilor (realizarea unui studiu de piață, fabricarea unui prototip al produsului, etc.).

Câștigătorii vor fi anunțați în luna aprilie 2016 și vor primi finanțare nerambursabilă de până la 32.000 de euro fiecare, pentru a demara afacerile sociale.

Finanțarea este completată de orele de consultanță oferite antreprenorilor pe toata durata proiectului, în cadrul atelierelor de lucru specializate sau sesiunilor individuale de pregătire în domenii cheie pentru viitoarele afaceri: management financiar, legislativ, marketing, distribuție, etc. Astfel, antreprenorii vor fi pregătiți să poată maximiza finanțarea primită și să genereze valoare economică și socială prin afacerile lor.

“Acum doi ani, lansam Fabricat în Țara lui Andrei– un proiect complex și curajos, care venea cu o noutate în societatea noastră: afaceri care, dincolo de a genera profit, rezolvă și o problemă socială. Astăzi, am dovedit că se poate și vorbim deja despre produse Fabricate în Țara lui Andrei. Despre cum mierea, lâna sau plantele medicinale pot schimba vieți, pot crea locuri de muncă, pot contribui la educația copiilor sau pot crește incluziunea socială. A doua ediție Fabricat în Țara lui Andrei își propune să susțină și să educe în continuare viitorii antreprenori în realizarea unor afaceri sociale de succes care sa aducă valoare și comunităților în care activează.” – declară Mona Nicolici, Manager Sustenabilitate OMV Petrom.

Competiția este deschisă tuturor care își doresc să inițieze o afacere socială în una dintre comunitățile vizate de proiect. Cele 29 de comunități sunt: Miceşti (judeţul Argeş); Zemeş, Moineşti, Slănic Moldova (judeţul Bacău); Suplacu de Barcău, Marghita (judeţul Bihor); Scorţoasa, Tişău, Berca (judeţul Buzău); Corbu (judeţul Constanţa); Moreni, Aninoasa, Gura Ocniţei (judeţul Dâmboviţa); Clejani, Mârşa (judeţul Giurgiu); Bustuchin, Turburea, Ţicleni (judeţul Gorj); Movileni, Poboru (judeţul Olt); Poiana Câmpina, Podenii Noi, Scorţeni (judeţul Prahova); Marca (judeţul Sălaj); Videle, Cosmeşti, Siliştea, Scurtu Mare (judeţul Teleorman); Mădulari (judeţul Vâlcea).

Această competiție s-a bucurat cu succes în prima ediție, dovadă fiind cele cele 10 afaceri sociale create și rezultatele lor. Până la finalul lui 2015, 33 de locuri de muncă vor fi create pentru oamenii din comunitățile cheie, 481 de localnici beneficiază de venituri suplimentare, iar 171 de persoane primesc instruire pentru o meserie.

Competiția este organizată în parteneriat cu Fundația NESsT, o organizație internațională specializată în dezvoltarea de afaceri sociale în țările în curs de dezvoltare. Rolul său va fi de a asigura selecția și consultanța pentru dezvoltarea afacerilor sociale în primii ani de la înființare.

Pentru mai multe informații despre competiție, vă rugăm să accesați www.taraluiandrei.ro.

Share this post

No comments

Add yours