Brandurile Unilever vor investi 1 miliard de euro într-un nou Fond pentru climă și natură

Unilever anunță un nou set de măsuri și angajamente menite să îmbunătățească sănătatea planetei prin acțiuni care să combată schimbarea climatică, să ajute la protejarea și regenerarea naturii și la conservarea resurselor pentru generațiile viitoare.

Compania își asumă angajamentul față de zero emisii ale produselor până în 2039 – de la aprovizionarea cu materialele pe care le folosește și până la punctele de vânzare ale produselor sale. De asemenea, Unilever va susține și va lucra cu o nouă generație de fermieri și mici proprietari agricultori, prin dezvoltarea de programe care să protejeze și să regenereze pădurile, solul și biodiversitatea. Nu în ultimul rând, compania va colabora cu guvernele și alte organizații abilitate pentru a îmbunătăți accesul la apă în comunitățile care întâmpină dificultăți în accesarea resurselor de apă.

Pentru a avansa cu aceste acțiuni, brandurile Unilever vor investi 1 miliard de euro într-un nou Fond pentru climă și natură. Acesta va fi utilizat în următorii 10 ani pentru realizarea unor acțiuni de impact prin proiecte ce vizează reîmpădurirea, captarea carbonului, protejarea vieții sălbatice sau conservarea resurselor de apă.

Alan Jope, CEO Unilever, explică: „În timp ce lumea se confruntă cu efectele devastatoare ale pandemiei de coronavirus și cu probleme serioase ce privesc inegalitatea de șanse, credem că este important să nu uităm de încă o amenințare care ne privește pe fiecare dintre noi: criza climatică. Schimbările climatice, degradarea naturii, efectele serioase asupra biodiversității, accesarea resurselor de apă – toate aceste probleme au legătură unele cu altele, de aceea trebuie să luptăm pentru a le combate pe fiecare simultan. Și, pentru a face acest lucru, trebuie să fim conștienți de faptul că această criză climatică nu este doar o urgență la nivel de mediu, dar are un impact semnificativ și asupra oamenilor și comunităților. Astfel, avem responsabilitatea de a contribui în combaterea acestei crize: atât ca business, cât și prin acțiunile directe realizate de brandurile noastre”.

Combaterea crizei climatice

În acest moment, obiectivele Unilever bazate pe date științifice sunt: eliminarea emisiilor de carbon din operațiunile noastre și reducerea la jumătate a amprentei de gaze cu efect de seră a produselor noastre până în 2030. Având în vedere amploarea crizei climatice, astăzi ne luăm un angajament suplimentar: zero emisii nete ale tuturor produselor noastre – de la aprovizionarea cu materiale și până la punctele de vânzare – până în 2039.

”Pentru a atinge acest obiectiv cu 11 ani mai devreme decât termenul impus de Acordul de la Paris pentru 2050, trebuie să lucrăm împreună cu partenerii noștri de-a lungul întregului lanț de distribuție, pentru a reduce în mod colectiv emisiile de gaze cu efect de seră. Prin urmare, compania va acorda prioritate dezvoltării de parteneriate cu furnizorii care și-au stability propriile lor obiective științifice”, a mai spus Alan Jope.

Transparența în ceea ce privește amprenta de carbon va reprezenta un accelerator în cursa globală spre zero emisii și este ambiția Unilever să comunice amprenta de carbon a fiecărui produs pe care îl vinde. Pentru a face acest lucru, compania va iniția un sistem pentru furnizori, prin care aceștia vor putea declara amprenta de carbon a produselor sau serviciilor furnizate; de asemenea, Unilever va crea parteneriate cu alte companii și organizații pentru a standardiza colectarea, diseminarea și comunicarea datelor.

Cursa spre zero emisii trebuie sa fie un efort colectiv, deoarece compania, de una singură, nu poate conduce tranziția la viteza necesară. Ne bazăm pe toate guvernele să seteze obiective ambițioase pentru zero net emisii, precum și obiective de reducere a emisiilor pe termen scurt, sprijinite cu cadre legislative permisive, cum ar fi stabilirea prețurilor de carbon.

Protejarea și regenerarea naturii

Alături de obiectivele de a încuraja utilizarea surselor sustenabile și de a pune capăt defrișării pădurilor, Unilever se ambiționează să ocrotească și să regenereze natura prin conservarea biodiversității locale, redresarea solului și conservarea resurselor de apă. În acest scop, compania va susține o nouă generație de fermieri și mici proprietari agricultori care se dedică protejării și regenerării mediului în care își desfășoară activitatea. Inițiativele pe care le vor dezvolta includ asigurarea drepturilor asupra terenurilor, cât și accesul la fonduri.

Această abordare integrată va îmbunătăți stilul de viață al micilor fermieri și îi va susține în activitatea pentru regenerarea naturii. De peste un deceniu, Unilever este lider în industrie în ceea ce privește aplicarea practicilor de aprovizionare sustenabile – 89% din activitățile în sectorul forestier sunt certificate ca provenind din surse durabile la standarde recunoscute la nivel global.

Unilever va avea un lanț de aprovizionare fără defrișări până în 2023

În acest scop, compania va crește gradul de trasabilitate și transparență prin utilizarea celor mai noi tehnologii, cum sunt monitorizarea prin satelit, geolocalizarea și blockchain-ul.

De asemenea, compania își asumă angajamentul de a colabora cu reprezentanți ai industriei, ONG-urilor și autorităților guvernamentale pentru a proteja, alături de păduri și turbării, și alte zone importante cu valoare de conservare mare și rezerve de carbon ridicate, care sunt amenințate acum de transformarea în teren arabil, cu potențialul unui impact devastator asupra habitatelor naturale.

Unilever introduce un nou Cod pentru Agricultură Regeneratoare pentru toți furnizorii noștri

Acesta va fi elaborat pe baza Codului pentru agricultură durabilă deja existent, care este recunoscut la nivel global ca fiind cel mai bun din industrie, și va cuprinde detalii despre activitățile agricole care contribuie la restaurarea resurselor. La fel ca și în trecut, Codul pentru Agricultură Regeneratoare va fi pus la dispoziția oricărei organizații care ar putea avea nevoie de el, cu scopul de a putea face o schimbare în bine la nivel de industrie.

Unilever se va implica direct și în conservarea reurselor de apă. În prezent, 40% din populația globului este afectată de lipsa apei și peste 2,1 miliarde de oameni consumă apă nepotabilă. Compania va implementa programe de administrare a apei pentru comunitățile locale în 100 de zone până în 2030. Pentru a face acest lucru, ne vom inspira din programul nostru dezvoltat în India, Prabhat, care are în vedere calitatea apei și potențialele riscuri din fabricile noastre.

De asemenea, Unilever se va alătura parteneriatului Water Resource Group 2030, găzduit de Banca Mondială, pentru a extinde programele de reziliență în domeniul apei în piete care se confruntă cu dificultăți în accesarea resurselor de apă, precum India, Brazilia, Africa de Sud, Vietnam și Indonezia.

De asemenea, compania își propune să dezvolte formulele produselor pentru a fi biodegradabile până în anul 2030, pentru a minimiza impactul acestora asupra apei și a ecosistemelor acvatice. Deși unele dintre ingredientele folosite în prezent nu au alternative biodegradabile viabile, vom lucra împreună cu partenerii noștri pentru a inova și pentru a găsi soluții care să ne ajute să ne atingem scopul.

Marc Engel, Unilever Chief Supply Chain Officer Unilever, explică: „Responsabilitatea noastră colectivă în rezolvarea crizei climatice este să promovăm o reducere absolută a emisiilor de gaze cu efect de seră, nu doar să ne axăm pe compensarea acestora – avem resursele și determinarea să facem acest lucru. Dar asta nu este de ajuns. Dacă ne dorim să avem o planetă sănătoasă pentru mult timp de acum înainte, trebuie să și ocrotim natura: păduri, sol, biodiversitate și ecosisteme acvatice. În cele mai multe părți ale lumii, incluziunea economică și socială a fermierilor și a micilor agricultori în producția agricolă durabilă este cel mai important stimul pentru oprirea defrișărilor, restaurarea pădurilor și regenerarea naturii. În cele din urmă, ei sunt administratorii pământului. De aceea, trebuie să susținem și să colaborăm cu noua generație de fermieri si mici proprietari agricultori pentru a face un pas important în regenerarea naturii.”

Alan Jope încheie: „Planeta este în criză și trebuie să luăm măsuri decisive pentru a reduce pagubele și pentru a-i reda sănătatea. Anul trecut am pus bazele unui plan de a ataca probabil cea mai vizibilă problemă a mediului înconjurător pe care o avem în industria bunurilor de larg consum: ambalajele de plastic. Ne-am stabilit ținte precise care includ reducerea la jumătate a folosirii de plastic nereciclat și colectarea și procesarea unei cantități mai mari de plastic decât vindem. Deși este critic să adresăm impactul pe care îl au produsele noastre când ajung la finalul vieții, este cu atât mai important să ne orientăm către impactul pe care îl au la apariția lor – prin procurarea materialelor – precum și în producția și transportul lor. Vom reduce impactul pe care îl au produsele și operațiunile noastre asupra mediului înconjurător și ne vom face datoria de a reda sănătatea planetei.”

Share this post

No comments

Add yours