LIDL, campanie inedită alături de Asociația MaiMultVErde pentru reduce efectele risipei de hrană

Faptul că risipim hrană nu e niciun secret pentru nimeni, din păcate, însă clienții și angajații Lidl s-au implicat într-o campanie cu totul și cu totul inedită, desfășurată de Asociația MaiMultVerde.

Astfel, au strâns în urnele de donații din magazine 20.000 de euro, iar compania a suplimentat contribuția până la 40.000 de euro, din dorința de a sprijini proiectele de risipire alimentare ale asociației.

Așadar, ”România împotriva risipei de hrană” este o campanie inedită, desfășurată de Asociația MaiMultVerde, pentru a atrage atenția asupra risipei alimentare, prin informarea românilor cu privire la efectele acesteia.

”Le mulțumim clienților și angajaților pentru că ne sunt alături de fiecare dată și cred în misiunile organizațiilor pe care le susținem. Diminuarea risipei alimentare este o preocupare constanța pentru noi. Dincolo de susținerea financiară a organizațiilor non-guvernamentale care au proiecte în acest domeniu, căutăm activ soluții proprii pentru combaterea acesteia, prin optimizările zilnice pe care le facem la nivel de stocuri, colaborarea cu ferme care preiau cantitățile de legume și fructe care ies din vânzare și prin donarea de produse alimentare către Banca de Alimente,” a declarat Cristina Hanganu, Director de Comunicare și CSR Lidl România.

Printre activitățile pe care le va implementa Asociația MaiMultVerde se numără actualizarea platformei www.foodwaste.ro, cu informații relevante pentru public despre metodele de prevenire a risipei de alimente, accesibile tuturor consumatorilor. Totodată, site-ul va beneficia și de o secțiune specială, dedicată organizațiilor cu capacități de preluare și distribuire a alimentelor aflate în apropierea datei de expirare. Această secțiune urmează a fi documentată, editată și promovată către producători, comercianți și unități HoReCa, pentru a ști unde și cui pot dona alimente.

Pe lângă acestea, proiectul susține și organizarea caravanei „România împotriva risipei de hrană”, care va continua seria de activități educative care să crească gradul de informare și implicare a societății civile în domeniul reducerii risipei de hrană din România. În cadrul caravanei, vor fi prezentate filme documentare (Taste the Waste, Risipă de hrană în România) și animații de tipul „Știați că..” în instituții de învățământ, la târguri și festivaluri din țară.

Prin acest program, organizațiile neguvernamentale din domeniul asistenței sociale și protecției mediului vor putea dezvoltă resurse de preluare și distribuire a alimentelor către categorii defavorizate de persoane. Totodată, sunt vizați și operatorii economici din sectorul agro-alimentar, care vor fi informați în legătură cu capacitățile existente de preluare a alimentelor aflate în apropierea datei de expirare.

Share this post

No comments

Add yours