Asociația OvidiuRo lansează programul ”Fiecare Copil în Grădiniță”

Lansat în urmă cu patru ani, de către Asociația OvidiuRo și Ministerul Educației, programul ”Fiecare Copil în Grădiniță” se bucură de un succes răsunător, căci în urma acestei acțiuni, înscrierea și prezența copiilor săraci la grădiniță a crescut spectaculos.

copii

În 2014, nu mai puțin de 2000 de copii săraci și marginalizați din 10 județe sunt sprijiniţi să frecventeze grădinița datorită programului ”Fiecare Copil în Grădiniţă. În urma acestei acțiuni, părinții fără posibilități sunt motivați să își trimită copiii la grădiniță în fiecare zi, iar dacă cei mici vin regulat, primesc  lunar tichete sociale în valoare de 50 de lei. Acest sprijin a contribuit la atingerea unei rate de prezență regulată de peste 80%.

Spre exemplu, în Covasna, înainte de implementarea acestui program, în anul școlar 2009-2010, 84 dintre cei 170 de copii erau înscriși la grădiniță, dar numai 50 (29%) aveau prezență regulată. În anul școlar 2010-2011, după introducerea programului Fiecare Copil în Grădiniță, au fost înscriși 157 de copii și 126 au avut prezență regulată, fapt ce dovedește succesul proiectului.

De asemenea, recent, Asociația OvidiuRo s-a bucurat de o susținere deosebită, căci odată cu aniversarea a 10 ani de existență a primit o veste excelentă. În cadrul Halloween Charity Ball s-au strâns nu mai puțin de 267.000 de euro, bani ce vor fi folosiți de organizație în 2015, pentru a oferi mai multe șanse copiilor săraci. Astfel, în anul viitor, Asociația OvidiuRo își propune să susțină 2200 de copii, pentru a le oferi șansa de a merge la școală pregătiți și, mai ales, de a se integra cu ușurință în societate.

Asociația OvidiuRo își dorește ca numeroși copii fără posibilități să aibă șansa de a merge la grădiniță, pentru ca mai apoi să se poată dezvolta ca adulți cu potențial. De aceea, membrii echipei încep prin a discuta cu autoritățile pentru a identifica copii care trăiesc în sărăcie. Ulterior, după sunt stabiliți anumiți termeni între autoritățile locale, conducerea școlilor și grădinițelor, dar și părinți, se discută despre drepturile și obligațiile fiecăruia cu privire la educația copiilor pentru a dezvolta împreună un plan de acțiune. De îndată ce se ajunge la un consens, se formează un grup local de acțiune al cărui obiectiv este înscrierea fiecărui copil sărac la grădiniță.

În ceea ce privește modalitatea de recrutare, aceasta se face din ”ușă în ușă”, căci membrii grupului local de acțiune organizează sesiuni de identificare a copiilor care nu sunt înscriși, care au abandonat sau merg foarte rar la grădiniță.

Ulterior, în urma acestei acțiuni, părinților li se oferă sprijinul necesar pentru a-şi înscrie copiii la grădiniţă, iar administrația școlii pune la dispoziție spațiul și profesorii de care este nevoie în urma creşterii numărului de copii înscriși. De asemenea, mediatorii școlari vizitează copiii acasă, se asigură că frecventează grădinița și că părinții au un rol activ în educația copiilor.

Sursa: csrmedia.ro, www.ovid.ro

Sursa foto: http://epochtimes-romania.com

Share this post

No comments

Add yours