Sute de liceeni din București, Cluj și Timișoara au descoperit cum se pot pregăti pentru Profesii digitale

Nu mai puțin de 800 de elevi din 19 de licee din București, Cluj și Timiș au luat parte la cea de-a doua ediție a proiectului de orientare profesională Profesii digitale, ce este dezvoltat de Junior Achievement România, cu sprijinul Orange România.

Astfel, acest proiect are scopul de a-i ajuta pe tineri să se cunoască mai bine, să găsească răspunsuri legate de domeniul IT și tehnologie, dar și ca aceștia să aleagă inteligent drumul pe care să-l urmeze în viitor legat de carieră, ținând cont de abilitățile și competențele personale și de potențialul lor.

”Profesii digitale este un proiect ambițios, care sprijină elevii de liceu în alegerea corectă a carierei, pentru a găsi soluții, care răspund la probleme reale identificate în societatea modernă și legate strâns de abilitățile lor, astfel încât să se asigure bunul mers al societății. Un astfel de proiect îi ajută pe elevi să se orienteze către domenii diferite ale economiei, se pot face utili cu inteligența lor, cu abilitățile lor într-o lume din ce în ce mai guvernată de tehnologie.’’ – ne-a mărturisit la finalul implementării activităților educaționale, unul dintre profesorii implicați care predă la Colegiul Național Bilingv George Coșbuc din București

Modulul Profesii digitale a fost accesat de cadre didactice și elevi înscriși în programul JA de orientare profesională, în licee din București, Cluj și Timiș, prin intermediul unei aplicații, pe computer și dispozitive mobile, atât în clasă, cât și în afara școlii.

Liceenii au descoperit la clasă, îndrumați de profesori, prin resurse digitale de învățare (teste pentru auto-cunoaștere, studii de caz despre profesii, exemple de portofoliu personal), într-o aplicație interactivă, ce pași pot urma ca să se pregătească pentru meserii ale viitorului (trainer de roboți, arhitect de realitate augmentată ș.a.), ce cunoștințe și abilități își pot dezvolta și care sunt provocările cu care se pot confrunta.

Share this post

No comments

Add yours