Sute de copii au rezultate mai bune la învățătură, grație programului Investiție în Mediul Rural

Nu mai puțin de 365 de copii care au beneficiat de sprijin în cele opt centre sociale de tip „Școală după Școală” din cadrul programului strategic național Investiție în Mediul Rural, finanțat de Fundația Vodafone România și derulat de Fundația Regală Margareta a României, și-au îmbunătățit substanțial frecvența școlară, abilitățile și rezultatele obținute, ajungând la o prezență de 98% la ore în anul școlar 2018-2019. Cele opt centre se află în județele Bistrița Năsăud, Neamț, Teleorman, Constanța, Maramureș, Ialomița, Ilfov și Alba. Înainte de participarea în program, rata medie de absenteism a copiilor era de 40%.

Înainte de includerea în programul Investiție în Mediul Rural, jumătate dintre copii aveau probleme de înțelegere a enunțurilor unor probleme și nu reușeau să iși facă temele. Aproape niciunul dintre elevii clasei a doua nu știa să-și scrie numele, să scrie cifrele sau să facă operații aritmetice. În urma implementării activităților zilnice în cadrul celor 8 centre „Școală după Școală”, 97% dintre copii se duc la orele de a doua zi cu temele scrise la disciplinele de bază, iar 98% dintre ei citesc mai bine decât anul trecut. În plus, 94% dintre elevi reușesc să răspundă într-o mai mare măsură corect la problematicile ridicate de lecții.

Activitățile socio-educaționale desfășurate cu cei 336 de copii au ajutat la completarea carențelor în educație și la îmbunătățirea stimei de sine. Prin activitățile numeroase, asistența socio-pedagogică și îndrumarea în efectuare temelor pentru acasă, aceștia și-au dezvoltat capacitatea de comunicare verbală și non-verbală, aptitudinile de calcul și de rezolvare a problemelor, atenția la detalii, și au deprins noi abilități. Astfel, 89 de copii și-au dezvoltat creativitatea în ateliere de creație, pictură și desen, 23 de copii și-au descoperit pasiunea pentru dansuri populare, 12 copii s-au îndreptat către muzică, formând un grup vocal, și 23 de copii pictează icoane pe sticlă.

Copiii primesc zilnic o masă, donații constând în îmbrăcăminte, încălțăminte, kit-uri de igienă personală și rechizite, iar la finalul proiectului merg în tabără la munte.

Programul Investiție în Mediul Rural s-a bucurat de sprijinul a 154 de voluntari, dintre care 42 de vârstnici, care s-au implicat în activități diverse, iar 300 de părinți și bunici au participat la sesiuni de educație parentală și antibuliying.

Pe parcursul anului școlar, 26 de specialiști implicați în procesul educațional au luat parte la sesiuni de formare cu tematici variate: dezvoltare organizațională și managementul voluntarilor, educație nonformală, fundraising și dezvoltare psihoemoțională. Prin acestea, ei au dobândit noi competențe organizatorice, profesionale și pedagogice, ce vor ajuta ca centrele să funcționeze într-un mod performant și durabil.

Două dintre cele opt centre de tip „Școală după Școală” au fost dotate cu table interactive. Cu ajutorul acestora, elevii învață să utilizeze mijloace electronice pentru studiu, sunt mai implicați la ore și interacționează mai ușor cu profesorii.

Share this post

No comments

Add yours