Studiu privind nevoile și așteptările Societății civile din România! În ce domenii ar trebui să investească ONG-urile

Un studiu privind Societatea Civilă din România realizat de Cult Market Research cu ajutorul reprezentanților sectorului nonguvernamental din țară a arătat că cele mai importate probleme cu care România se confrună sunt fie de ordin social (sărăcia și incluziunea socială a grupurilor defavorizate, fie de ordin economic (șomajul, venituri reduse și lipsa de sprijin a IMM-urilor). De asemenea, există lipsuri și i în domeniile educației și sănătății.

educatie

Conform acestui studiu, oamenii sunt de părere că principalul domeniu în care companiile ar trebui să investească este educația (93 %). De asemenea, alte voci au spus că sănătatea ar trebui să fie un domeniu prioritar pentru companiile românești, în timp ce 83% consideră că inițiativele de antreprenoriat social trebuie sprijinite și încurajate.

Mai mult de atât, potrivit reprezentanţilor ONG-urilor participante la studiu, 67% consideră că OMV Petrom este cea mai implicată companie în susţinerea şi dezvoltarea de proiecte pentru educaţie, urmată de Vodafone (23%) și ING Bank (17%).

Rezultatele studiului sunt foarte importante pentru noi, pentru că reprezintă o confirmare a efortului companiei noastre în susținerea educației din România, prin programe precum Școala și Tabăra din Țara lui Andrei, Olimpicii Petrom, programe de educație antreprenorială sau de prevenire a abandonului școlar. Educația este cel mai important domeniu pentru o țară și tocmai de aceea OMV Petrom va rămâne un partener de încredere al Educației din România.”, a declarat Mona Nicolici, Manager al Departamentului de Sustenabilitate din cadrul OMV Petrom.

De asemenea, OMV Petrom a fost nominalizată, pentru al 4-lea an consecutiv, ca fiind cea mai implicată companie în susținerea ONG-urilor din România (73%), urmată de companiile Vodafone (34%) și Raiffeisen (14%). Cel mai recent program prin care OMV Petrom a susținut societatea civilă, a fost Campania internă 2%, în urma căreia peste 230 de ONG-uri au fost sprijinte de către mai mult de 2.100 de angajați care au completat formularele de redirecționare a impozitului lor pe venit.

Printre altele, realizarea acestui studiu a arătat, încă o dată, că cea mai importantă sursă de venit a ONG-urilor o reprezintă în continuare sprijinul financiar din partea companiilor, urmat de fonduri europene și sumele privind redirecționarea a 2% din impozitul pe venit;

Studiul ”Societatea civilă – nevoi și așteptări” a fost realizat de Cult Market Research pe un eșantion reprezentativ de 100 de organizații non-guvernamentale in perioada aprilie – mai 2015.

Share this post

No comments

Add yours