LIDL România, decizie radicală! Nu va mai comercializa ouă provenite de la găini crescute în baterii

Lidl România va oferi clienților săi doar ouă care provin de la găini crescute în hale, la sol, în sistem free range și în sistem ecologic, potrivit unui anunț făcut de companie.

De asemenea, ouăle provenite de la găini crescute în baterii au fost eliminate și din rețetele produselor achiziționate de la furnizori români, care au în componentă lor ouă.

Această măsură vine după ce Lidl România a luat decizia de a dezvolta sortimentul de produse, într-un mod responsabil, împreună cu furnizorii săi. Unul dintre aspectele urmărite constant de către companie este îmbunătățirea standardelor de bunăstare a animalelor. Astfel, după ce, începând cu luna mai a anului 2016, Lidl România a eliminat din sortimentul sau ouăle proaspete din categoria 3 (provenite de la găini crescute în baterii), de la sfârșitul anului 2017, compania a adus o nouă îmbunătățire sortimentului.

Astfel, toate produsele Lidl dezvoltate local, care au în componentă lor ouă, sunt realizate cu ouă categoria 2 (de la găini crescute în hale, la sol), categoria 1 (în sistem free range, cu acces în aer liber pe tot parcursul zilei) sau categoria 0 (ouă ecologice, produse de găini crescute în ferme ecologice și hrănite cu furaje care nu conțin făină proteică de origine animală, aditivi, conservanți sau coloranți sintetici).

Pentru a atrage atenția asupra consumului de ouă proaspete provenite de la găini crescute responsabil, Lidl România a demarat un studiu național despre gradul de informare a românilor cu privire la cifrele înscrise pe ouăle din comerț. Conform studiului efectuat, doar 25% dintre români citesc întotdeauna cifrele care sunt însemnate pe ouăle din magazine și doar 39% asociază cifrele cu modalitatea în care au fost crescute găinile de la care provin. Cea mai mare parte a românilor le asociază cu termenul de valabilitate (66%) sau cu dată la care au fost produse (41%). În realitate, există 4 categorii de ouă și doar 2 din 10 români le cunosc pe toate.

Pentru a atrage atenția asupra consumului de ouă proaspete provenite de la găini crescute responsabil, Lidl România a demarat un studiu național despre gradul de informare a românilor cu privire la cifrele înscrise pe ouăle din comerț. Conform studiului efectuat, doar 25% dintre români citesc întotdeauna cifrele care sunt însemnate pe ouăle din magazine și doar 39% asociază cifrele cu modalitatea în care au fost crescute găinile de la care provin. Cea mai mare parte a românilor le asociază cu termenul de valabilitate (66%) sau cu dată la care au fost produse (41%). În realitate, există 4 categorii de ouă și doar 2 din 10 români le cunosc pe toate.

Share this post

No comments

Add yours