150 de copii cu deficienţe, ajutaţi de Dr. Peştişor prin terapie multisenzorială

Centrul de Cercetări Subacvatice din localitatea Dalnic, judeţul Covasna, a oferit pe parcursul anului trecut sesiuni gratuite de terapie multisenzorială pentru 150 de copii cu diferite deficienţe precum tulburările din spectrul autist sau sindromul Down.

Coordonatorul proiectului, Szabó Jenő, a precizat luni că sesiunile au îmbinat terapia asistată de peşti Koi şi caraşi aurii, meloterapie, respectiv terapie prin muzică şi unele elemente de hidroterapie şi au vizat îmbunătăţirea şi dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi relaţionare a copiilor care au autism, sindrom Down, deficienţe senzoriale şi fizice sau dificultăţi de învăţare.

Cei 150 de copii care au beneficiat de terapie în cadrul proiectului „Dr. Peştişor – terapeutul copiilor” provin din judeţele Covasna şi Braşov.

„Programul s-a desfăşurat în vara şi toamna anului trecut la Centrul de tratament din Dalnic în cadrul unui proiect dezvoltat de Centrul de Cercetări Subacvatice şi finanţat de către Fundaţia Orange cu un grant în valoare de 7.000 de euro. (…) Diagnosticele copiiilor cu care am lucrat sunt diverse şi severe, iar prin activităţile pe care le-am organizat am observat cum le-a crescut treptat încrederea de sine, le-am încurajat procesul de comunicare verbală şi nonverbală şi i-am sprijinit să-şi dezvolte capacităţile primare şi secundare. Pentru noi progresul se reflectă în creşterea autonomiei lor personale, ceea ce reprezintă argumentul principal să investim în continuare încredere şi resurse în terapia multisenzorială”, a declarat Szabó Jenő.

Acesta a mai menţionat că şedinţele de terapie pentru copii vor fi reluate odată cu sosirea verii, iar în cadrul Centrului de la Dalnic se va deschide şi un „colţ al părinţilor”, unde aceştia vor învăţa cum să se implice activ în terapia copiilor lor.

Coordonatorul proiectului a lansat şi un canal de YouTube cu sfaturi dedicate părinţilor şi informaţii legate de stres, neuroplasticitate, rolul gândurilor şi al subconştientului, etc.

Share this post

No comments

Add yours