A apărut un nou concept de reciclare a ambalajelor! Ce este ”Loop” și care sunt companiile care s-au arătat interesate de idee

Producția materialelor plastice a atins proporții de masă începând cu anii 1950, iar la începutul secolului XXI a devenit, fără îndoială, o adevărată amenințare la sănătatea plantei. Iar un studiu publicat de revista “Național Geographic” a arătat că de la începuturile utilizării sale în industria ambalajelor, în lume au fost produse 9,2 miliarde de tone de plastic în acest scop. Dintre acestea, 6,3 miliarde de tone nu au fost niciodată reciclate.

Astfel, pornind de la această constatare, 25 de companii multinaționale au decis să participle la dezvoltarea unui așa-zis comerț circular, ce presupune colectarea propriilor ambalaje chiar de la gospodăriile care le-au achiziționat produsele.

Inițiativa aparține unui nou site de comerț electronic, care va fi lansat în primavera acestui an, iar site-ul se numește “Loop” și a fost prezentat, în premieră mondială, acum câteva zile, în cadrul Forumului Economic Mondial de la Davos, care a avut loc în perioada 22-25 ianuarie a.c.

“Loop” va fi lansat, în această primavera, la Paris și la New York, urmând să se extindă la nivel mondial, iar principiul comerțului circular este simplu, întrucât consumatorul comandă on-line produsele de care are nevoie, “Loop” le livrează și, după un timp, se întoarce să colecteze ambalajele care vor fi reutilizate sau reciclate.

Clientul iese și el în avantaj din acest circuit, deoarece nu mai plătește decât prețul mărfii, nu și pe cel al ambalajului.

“Loop” își propune, de fapt, să facă să dispară conceptul de ambalaj de unică folosință.

Ideea a fost lansată tot la Davos, la reuniunea de anul trecut și, până în prezent, 25 de mari companii și-au declarat interesul și au anunțat că vor participa la acest proiect: Procter&Gamble, Nestle, PepsiCo, Unilever, Marș, The Body Shop, Coca-Cola, Danone, Jacobs, BIC, Beiersdorf și altele.

Soluția a putut fi dezvoltată prin parteneriat cu aceste mari companii, care au acceptat să dezvolte circuite comerciale și logistice circulare și să schimbe felul în care erau proiectate și produse ambalajele produselor, iar efectul va fi eliminarea deșeurilor chiar la sursă, prin colectarea acestora la momentul livrării unei noi comenzi.

Share this post

No comments

Add yours