”Tu cum te simți azi?”, o campanie marca Telekom România, prin intermediul căreia pot fi semnalate abuzurile asupra minorilor

”Tu cum te simți azi?” este o campanie inițiată de Telekom România și Asociația Telefonul Copilului, prin care pot fi semnalate cazurile de abuz asupra minorilor, inclusiv cele de hărțuire online ori fizică.

Așadar, prin intermediul platformei dedicată campaniei, www.116111.ro, ce este o platformă educațională ce reunește informații utile despre modul în care pot fi semnalate cazurile de abuz asupra copiilor, dar și cum poate fi solicitată consiliere specializată, copiii care sunt abuzați pot cere ajutor.

De asemenea, în cadrul campaniei este lansată aplicația mobilă HappyGraff, dezvoltată de Asociația Telefonul Copilului cu susținere financiară din partea Telekom România. Aceasta funcționează ca un jurnal în care adolescenții își pot înregistra stările emoționale ori de câte ori simt nevoia și în care au acces la sfaturi utile despre cum să gestioneze diferite situații cu stări emoționale dificile. Aplicația mobilă poate fi accesată pe telefoane mobile cu sistem de operare Android și este disponibilă pentru descărcare în GooglePlay în mod gratuit. Aplicația poate fi descărcată și din website-ul campaniei.

”Dincolo de beneficiile evidente ale internetului și digitalizarii, mediul online are și o față întunecată. Cu ani în urmă ne-am asumat responsabilitatea de a lupta împotriva efectelor negative pe care mediul online le poate avea și ne-am implicat în proiecte de informare asupra pericolelor din online, în special pentru categoriile vulnerabile, așa cum este și cea a copiilor. Cyberbulling-ul este doar unul dintre fenomenele care iau amploare și fac victime în rândul copiilor și adolescenților. Ne bucurăm să derulăm o campanie de informare și prevenție în tandem cu Asociația Telefonul Copilului, partenerul nostru de durata în protejarea copiilor din România împotriva abuzurilor. Prin educarea privind utilizarea responsabilă a platformelor online, credem că putem reduce riscurile de hărțuire la care sunt supuși adolescenții, aflați la o vârstă vulnerabilă, care pot lua decizii greșite și pot deveni fie victime, fie abuzatori. Am ales să dezvoltăm o aplicație pentru mobil pentru a ajunge mai ușor la tânăra generație, care este nativă digital”, a declarat Florina Șerban, Manager de proiect responsabilitate corporativă, Telekom România.

În 2017 au fost derulate 815 sesiuni de consiliere online pentru copii și tineri, cu ajutorul specialiștilor Asociației Telefonul Copilului. Principalele probleme semnalate în cadrul sesiunilor de consiliere au fost forme de abuz asupra lor sau asupra prietenilor lor, în 50,89% din cazuri, dar și nevoia de consiliere psihologică privind lipsa de încredere în sine, probleme legate de aspectul fizic, 31,34%;Din datele centralizate de Asociația Telefonul Copilului pentru anul 2017 reiese că formă de abuz cel mai des întâlnită este, pentru prima dată, abuzul emoțional, în procentaj de 34,81% dintre situațiile semnalate la 116 111, număr gratuit pus la dispoziție de Telekom România.

Share this post

No comments

Add yours