Trei organizații din Slatina sunt finanțate cu 245.000 lei prin programul Fondul pentru un viitor mai bun în comunități pentru a implementa inițiative comunitare de educație

Programul Fondul pentru un viitor mai bun în comunități este demarat de către Lidl România, în parteneriat cu Federația Fundațiile Comunitare din România. Printre inițiativele finanțate prin program în Slatina se numără revitalizarea comunității locale prin intermediul patrimoniului construit și al educației non-formale, ateliere de artă dramatică, vizionarea unor piese de teatru, crearea unor piese de teatru de către copii, familiarizarea elevilor cu noţiunea de STREAM prin activități de robotică şi programare.

Fundația Comunitară Vâlcea și Lidl România anunță primii câștigători din Slatina ai granturilor nerambursabile din cadrul programului național „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități”. Programul este finanțat de Lidl România cu peste 1.225.000 de lei în ediția a V-a și implementat în mai multe orașe din țară. La Slatina, demersul este coordonat de Fundația Comunitară Vâlcea care dispune de 245.000 de lei pentru finanțarea de inițiative comunitare de educaţie.

Finanțările puse la dispoziție inițiativelor venite din comunitate au fost acordate pe bază de concurs de proiecte, precedat de sesiuni online de îndrumare și feedback individual, la care au putut lua parte toți cei interesați să aplice. În urma concursului au fost selectate 3 proiecte finaliste care în următoarele luni vor pune în practică soluții variate pentru a răspunde provocărilor din educație din comunitatea locală:

Asociația Studiogovora, prin proiectul „Voice Your Place: Slatina”, va pune accent pe tineri și va iniția un proces de participare creativă în rândul lor, prin ateliere multidisciplinare pentru explorarea patrimoniului construit al Slatinei, cu scopul de a sprijini activarea și revitalizarea comunității locale. Tinerii vor fi implicați într-un proces de cunoaștere, dezvoltare personală și participare comunitară, în urma căruia va rezulta un ghid bilingv audio narat de ei, despre arhitectura valoroasă a orașului. Acest ghid va servi și ca instrument de promovare a Slatinei și de consolidare a coeziunii în comunitate.

Asociatia Pro-Voluntariat va implementa „CreActorS HUB”, proiect prin care adolescenții din comunitate vor fi implicați în cluburi de robotică, respectiv de teatru. Într-un mod artistic, ca lecție de viață pentru alte generații, ei vor realiza împreună două spectacole de teatru pentru copii de 5-9 ani, în care vor revalorifica două povești clasice care se bazează și pe personaje-roboți. Proiectul își propune să susțină dezvoltarea personală și creșterea inteligenței emoționale pentru tinerii participanți, ajutându-i să-și învingă emoțiile, să fie dezinvolți în fața unui public și să deprindă abilități care îi vor ajuta să fie actori pricepuți în propriile vieți.

Asociația STEM4RO – „STREAMagia” este un proiect educațional prin care elevii vor fi familiarizați cu noţiunea de STREAM în special prin activități de robotică şi programare, într-un mediu colaborativ, astfel încât fiecare participant să-şi aducă aportul şi să contribuie la realizarea de proiecte care sa uşureze viaţa viitorilor cetăţeni. Asociația își propune să organizeze ateliere care stimulează gândirea critică și creativitatea copiilor și un hackathon în cadrul căruia vor fi prezentate comunității proiectele create de elevi pe parcursul proiectului.

Selecția proiectelor a fost făcută de un juriu format din specialişti în domenii legate de temele Fondului și reprezentanți din comunitate. „La Slatina am căutat proiectele care încurajează micro-comunități de copii, tineri, adulți și seniori responsabili să se implice, să facă acțiuni de voluntariat și de creare sau activare a spațiilor de petrecere a timpului liber din oraș. Astfel, proiectele câștigătoare vorbesc și despre viitor și despre patrimoniu și înțelegerea valorilor culturale comune”, a declarat Gabriela Solomon, Director de programe – Fundația Comunitară Vâlcea.

O cronică a programului, noutăți din proiecte, precum și fotografii de la activități, le veți găsi pe pagina web a programului https://fondulpentruunviitormaibun.ro/ sau pe pagina de Facebook Fondul pentru un viitor mai bun în comunități Slatina și a Fundației Comunitare Vâlcea.

Inițiativa programului „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” vine ca un răspuns la nevoile reale ale comunității și este o măsură prin care Lidl România și Federația Fundațiile Comunitare din România își propun să sprijine acțiuni relevante, cu impact pe termen lung la nivel local. Ajuns la ediția a 5-a, programul s-a desfășurat până acum în 24 de orașe din țară și a finanțat 160 de inițiative locale cu o mobilizare impresionantă. Mii de acțiuni civice și ore de voluntariat, și zeci de mii de cetățeni implicați direct sau indirect, sunt doar câteva din rezultatele edițiilor anterioare.

Programul se desfăşoară în această ediție în 5 comunități din ţară: Brăila, Oradea, Slatina, Slobozia și Sovata cu finanțarea Lidl România, sub umbrela Federației Fundațiile Comunitare din România, iar în Slatina este gestionat de către Fundația Comunitară Vâlcea.

Fundația Comunitară Vâlcea a debutat ca grup de inițiativă în 2018 şi s-a înființat în 2019, fiind parte dintr-o mişcare naţională, alături de alte 17 fundaţii comunitare. Fundația este o organizație apolitică și funcționează ca un liant în comunitate, reușind să conecteze fonduri, oameni și inițiative cu scopul de a impacta pozitiv mediul comunitar. Misiunea fundației este să contribuie la consolidarea de comunități curajoase care caută să-și rezolve problemele, în care oamenii se implică, caută soluții împreună și luptă pentru drepturile lor, învață din greșeli, transformând nevoile în oportunități pentru fiecare copil, tânăr, adult și senior.

Federația Fundațiile Comunitare din România (FFCR) a fost fondată în 2012 și are rolul de a reprezenta la nivel naţional interesele fundaţiilor comunitare din România care contribuie la construirea unor comunități conștiente, generoase, incluzive și durabile. Federația susține 18 fundații comunitare însumând peste 9400 de proiecte și 86 de milioane de lei în investiții comunitare. În prezent, Fundațiile Comunitare derulează programe în 30 din cele 41 de județe din România și rețeaua este în continuă creștere.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent peste 12.200 de magazine și peste 220 de centre logistice și depozite în 31 de țări.

Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse cu cel mai bun raport calitate-preț. În spatele serviciilor și operațiunilor din magazine și centrele logistice stau simplitatea și orientarea către eficiență. Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central la Neckarsulm.
În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acționează cu responsabilitate față de oameni, societate și mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care își îndeplinește, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.

Share this post

No comments

Add yours