The Institute și Lidl România lansează platforma ASAP, un program de responsabilizare cu privire la poluarea cu plastic

The Institute și Lidl România au creat platforma ASAP, un program de responsabilitate socială care urmărește să genereze schimbare în comportamentul adolescenților față de plastic, de la utilizare la colectarea selectivă și reciclare. Proiectul se lansează printr-o piesă-manifest cu același nume, semnată Deliric (Toto Eremia) featuring Vlad Flueraru.

Cei doi artiști s-au alăturat inițiativei din dorința de a transmite un mesaj urgent și puternic cu privire la importanța protejării mediului prin colectarea selectivă și reducerea utilizării plasticului. Apreciat pentru sinceritate și transparență, Deliric este renumit pentru muzica sa, ca parte din trupa hip-hop CTC și datorită colaborărilor cu artistul de muzică electronică Silent Strike. Vlad Flueraru și-a început parcursul în hip-hop în 2012, având o pasiune pentru versificație încă din liceu.

„Drama oricărui poet este că poate lupta pentru crezurile lui doar prin puterea cuvintelor. Mă bucur că prin platforma ASAP am posibilitatea să văd în sfârșit ideile materializate. E timpul să ne unim forțele și să luptăm pentru binele Planetei”, a declarat Deliric.

ASAP înseamnă Armata Selectării Atente a Plasticului și are ca obiectiv mobilizarea tinerei generații să ofere un exemplu pozitiv prin propriul comportament. Arma cea mai bună când lupți pentru schimbare sunt propriile acțiuni, iar prin conținutul și activitățile propuse de platforma ASAP, tinerii sunt determinați să conștientizeze că este în puterea lor să cumpere mai puțin plastic, să îl refolosească pe cel deja achiziționat și să îl colecteze corect pe cel care nu mai poate fi folosit.

Scopul final al proiectului este crearea unei comunități care acționează în privința utilizării responsabile și a colectării selective a plasticului, acțiuni pozitive care influențează mai apoi comportamentul întregii societăți. Totodată, proiectul demonstrează ușurința cu care pot fi luate zilnic decizii responsabile legate de plastic, cu un impact major și de durată asupra prezervării mediului înconjurător.

„Trăim într-o lume în care plasticul are, încă, un rol foarte important – gândiți-vă doar la câte obiecte din jurul nostru au în componență plastic, de la recipientele pentru produse de uz casnic, până la telefonul mobil și cardul bancar. Problemele apar atunci când aceste obiecte își încheie ciclul de viață, iar foarte multe dintre ele ajung în natură, afectând flora și fauna și deteriorând calitatea apei. Pentru că noi credem că educația trebuie să stea la baza oricărui efort de schimbare pe termen lung, ne bucurăm să lansăm alături de The Institute platforma ASAP, prin care ne propunem să creștem generații responsabile față de mediul înconjurător, care să devină ambasadori ai luptei împotriva poluării cu plastic,” a declarat Cristina Hanganu, Director de Comunicare și CSR la Lidl România.

ASAP prezintă tematica plasticului într-o manieră cu totul nouă, actuală, cum nu a mai fost abordată până acum în România.

În prima etapă a programului, tinerii se vor familiariza cu întregul spectru de informații ce țin de plastic: istorie, legislație, cum afectează acest material mediul înconjurător, dar și sănătatea noastră, cele mai comune mituri legate de plastic, colectarea și reciclarea acestuia, dar și sfaturi utile și ușor de pus în practică, ce ajută la utilizarea unei cantități reduse de plastic în viața de zi cu zi.

Periodic, platforma va oferi conținut nou și interactiv care prezintă într-un mod accesibil și distractiv problematica plasticului: animații, numere de stand-up, piese de rap și trap, dar și interpretări ale problematicii plasticului expuse de creatorii de conținut pe care adolescenții îi urmăresc.

Etapa a doua a programului ASAP propune o serie de acțiuni alături de artiștii și comunitățile preferate ale tinerei generații care să sedimenteze comportamentele pozitive de colectare.

Pentru a se alătura mișcării ASAP, tinerii sunt încurajați să se înroleze în platformă, aici.

Conținutul programului ASAP va fi lansat treptat, cei care au aderat la mișcare având acces în premieră la acțiunile și beneficiile propuse prin platformă.

ASAP este un program susținut de Lidl România, ce contribuie la obiectivele strategiei REset Plastic a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte. Strategia REset Plastic cuprinde cinci zone de acțiune – de la evitarea folosirii plasticului în ambalaje și regândirea design-ului acestora, la reciclare și acțiuni de ecologizare, până la inovare și educare în domeniu.

Share this post

No comments

Add yours