#Nuaruncapâinea, o campanie inițiată de Lorraine România! Chef Adrian Hădean spune nu risipei alimentare

Adrian Hădean, celebrul chef și om de radio, s-a alăturat campaniei de combatere a risipei alimentare, care a fost inițiată în urmă cu câteva luni de fabrica de pâine La Lorraine România.

Statisticile arată că un român mănâncă anual 96 de kilograme de pâine și, în același timp, aruncă la gunoi 22 de kilograme de alte alimente. Mânați de dorința de a reduce risipa de pâine, reprezentanții Fabricii La Lorraine România, cu sediul în Câmpia Turzii, au demarat campania #nuaruncapâinea. Și au invitat personalități cu influență asupra publicului largă, să se alăture campaniei.

Chef Adrian Hădean a spus “Da” invitației, iar marți, a vizitat sediul fabricii de pâine, unde a participat la o dezbatere publică pe tema risipei alimentare.

“Pâinea începe să se piardă încă din momentul în care consumatorii merg la cumpărături pentru că nu sunt organizați. Cumpără mai multă pâine decât au nevoie, apoi pâinea uscată care rămâne, nu o mai refolosesc și o aruncă. Trebuie mai multă organizare, e un exercițiu pe care fiecare dintre noi îl poate face, o săptămână de exemplu. Să calculăm câți bani dăm zilnic pe taxe, pe sănătate, pe mâncare, pentru că noi nu realizăm câți bani dăm pe mâncare.”, a spus chef Adrian Hădean

În fabrica La Lorraine România se produce pâine, coaptă în proporție de 70% și apoi congelată, Materia primă ajunge în magazine și restaurante, unde e băgată la cuptor încă 10-12 minute. Practic, pâinea este coaptă și vândută în funcție de cerere.

“Însăși filozofia noastră merge pe reducerea risipei. Noi livrăm pâinea congelată. Cei din magazine și restaurante coc în funcție de nevoi și cerinte, așa că în magazine nu se pierde nimic. Apoi, noi ne instruim angajații să manipuleze marfa și materia primă, fără să existe pierderi. Și datorită tehnologiei, în fabrica noastră pierderile sunt de sub 2%. Și nici așa nu vorbim de risipă, pentru că resturile nu devin deșeuri, ci le donăm unor ferme de porci. Practic, pierderile la noi sunt zero“, a spus Răzvan Boșomoiu, director general La Lorraine România

Campania nu se face doar cu vorbe, ci și cu fapte. În acest sens, câțiva copii ai casei de tip familial Căsuța Bucuriei din Cluj-Napoca, au participat, chiar în incinta fabricii La Lorraine, la un atelier în cadrul căruia au aflat de la un chef bucătar cum se poate recicla pâinea veche. Copiii au ales ingredientele și au gătit împreună cu specialistul.

Alături de Chef Adrian Hădean, campania #nuaruncapainea mai este susținută de medicul nutriționist Mihaela Bilic și Ioana Macoveiciuc, cunoscută și sub numele de Prințesa Urbană.

Share this post

No comments

Add yours