Luna noiembrie este luna în care Asociația CSR Nest își propune să revolutionize piața de IMM-uri din România, căci lansează proiectul ”ACTIONariat pentru Comunitate”, prin care se dorește promovarea conceptului de CSR.
Lansat de CSR Nest, cu sprijinul financiar al Fondului pentru Inovare Civică și finanțat de Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe, program ”ACTIONariat pentru Comunitate” își propune să convingă întreprinderile mici si mijlocii (IMM) active pe piața locală să adopte o strategie de CSR.
Acest proiect pornește de la realitățile pieței locale de responsabilitate socială corporativă (CSR) și de la gradul de implicare civică a IMM-urilor din România. Mai exact, în prezent conceptul de CSR este cunoscut și aplicat în mare parte de către companiile multinaționale prezente în România, multe dintre întreprinderile mici si mijlocii (IMM) active pe piața locală fie nu cunosc acest concept, fie nu au o strategie de CSR.
În acest context, ‘ACTIONariat pentru Comunitate!’ își propuneca IMM-urile din București să conștientizeze ce înseamnă CSR și să aplice anumite strategii de responsabilitate socială adaptate specificului acestora de activitate și implementarea de programe de CSR în parteneriat cu diferite ONG-uri.
Principalele obiective urmărite de proiectul ”ACTIONariat pentru Comunitate” sunt:
- Dezvoltarea capacității de implicare comunitară a minimum 100 de antreprenori și angajați din IMM-uri provenind din toate cele 6 sectoare din București;
- Creșterea coeziunii intersectoriale în soluționarea nevoilor comunității, prin implicarea a cel puțin 20 de IMM-uri în 6 proiecte ONG;
- Creșterea gradului de conștientizare în rândul IMM-urilor a rolului și impactului lor social în comunitate;
- Îmbunătățirea imaginii IMM-urilor implicate în proiect în fața stakeholderilor acestora, prin acordarea unei mărci de ‘Responsabil Social’acelor IMM-uri care îndeplinesc anumite criterii pentru a fi astfel etichetați.
De asemenea, această acțiune va fi însoțită de o serie de activități de promovare care vizează asigurarea vizibilității proiectului și promovarea rezultatelor acestuia în rândul mass-media și al tuturor stakeholderilor celor 20 de IMM-uri beneficiare ale proiectului.
Sursa: www.agerpres.ro
Sursa foto: Gandul.info