Programe de învățare experiențială pentru elevi mai rezilienți, în timp de pandemie

Abilitatea de a recunoaște și gestiona emoțiile și conflictele, autodeterminarea și vorbitul în public sunt în centrul noilor opționale școlare Aspire Teachers pentru elevii din ciclul primar și gimnazial, „Călătorie în lumea emoțiilor” și “Aspire Talks”.


Programele sunt rezultatul muncii de colaborare, creație și pilotare de peste un an a mai multor profesori din comunitatea Aspire Teachers și specialiști în domeniul educației din România și SUA. Sunt primele materiale de acest fel realizate de o comunitate dinamică de dascăli motivați să ridice standardele formării și conținutului educațional folosit de profesorii adaptați realităților secolului 21.

Odată cu începerea anului școlar, 250 de profesori au trecut deja prin cursul online intensiv de pregătire susținut de lect. dr. Ramona Buzgar, psiholog și formator cu experiență în programe de dezvoltare socio-emoțională pentru elevi de la cele mai mici vârste. Profesorii au început să împărtășească propria experiență cu activitățile din ghid pe grupurile de Facebook dedicate și să adapteze materialele și în contextul învățării de la distanță.

Ambele opționale cuprind câte 21 de lecții de învățare experiențială și se bazează pe teoriile validate științific referitoare la modul cum se formează emoțiile (ABC cognitiv), motivația pentru învățare (teoria autodeterminării), precum și pe principiile feedback-ului constructiv și ale vorbitului în public (public speaking).

Activitățile pot fi parcurse de-a lungul unui an școlar, dar pot fi folosite și ca suport pentru orele de dezvoltare personală (primar), dirigenție sau consiliere (gimnaziu). Materialele sunt oferite gratuit pe site-ul asociației, fiind realizate cu sprijinul sponsorilor principali ai organizației, OMV Petrom și City Insurance.

„Călătorie în lumea emoțiilor” vine în sprijinul profesorilor din ciclul primar care doresc să ajute elevii să își recunoască, valideze și gestioneze sănătos emoțiile și conflictele cu cei din jur. Prin povești,¨jocuri, filmulețe și reflecții pe baza a ceea ce experimentează, elevii află cum să lucreze cu gândurile care stau în spatele emoțiilor, să fie empatici și să abordeze conflictele ca pe oportunități de învățare.

„Aspire Talks” provoacă elevii de gimnaziu să se pregătească pentru primele discursuri publice despre interesele și dorințele lor și să lucreze în echipe la evenimente de tip TED Talk din școlile lor. Ghidul se adresează profesorilor diriginți, consilierilor și profesorilor de științe socio-umane din primele clase gimnaziale care își conștientizează rolul de a forma oameni autonomi și motivați, capabili să își gestioneze emoțiile în public și să depășească obstacolele pentru a finaliza un proiect împreună.

Profesorii care au pilotat activitățile în 23 de școli în anul școlar precedent au raportat un progres real în modul cum se prezintă elevii, o creștere a implicării și motivației acestora, dar și a modului cum lucrează în echipă și se susțin reciproc.

Share this post

No comments

Add yours