Liceenii din București învață să programeze mini-roboți printr-un proiect inedit

Peste 100 de copiii din 11 licee din București vor avea posibilitatea, prin intermediului cursului STEM Innovation Challenge 2.0, să învețe să programeze mini-roboți.

foto-JA

Astfel, timp de trei săptămâni, aceștia vor lucre cu mentori-studenţi de la facultăţi de profil şi cu ingineri din compania Freescale Semiconductor România, având ocazia să descopere domeniul embedded software, printr-o experienţă practică şi originală.

Desfășurat în România de Junior Achievement, con(cursul) STEM Innovation Challenge 2.0 este un proiect prin care elevii de liceu pasionaţi de informatică vor avea ocazia să-și dezvolte abilităţile de programare a unor roboţei de tip ”line follower”. De asemenea, acest proiect stimulează pregătirea elevilor pentru o viitoare carieră în domeniul Hi-Tech încă din timpul liceului, prin dezvoltarea cunoştinţelor tehnice şi de lucru în echipa, în contexte learning by doing.

”Modul în care lucrăm în proiect diferă mult de stilul orelor de la clasa. Aici facem ceva foarte practic şi aplicat şi asta ne ajută foarte mult să ne familiarizăm şi să înţelegem un anumit mediu de lucru”, a spus Alexandru Cuturela, elev în clasa a XI-a la Colegiul Naţional de Informatică ”Tudor Vianu”.

Liceeni vor participa la sesiuni de lucru în care vor învăța cum să folosească limbajul de programare C, dar și să calibreze senzorii roboţilor pentru a-i determina să parcurgă cât mai rapid un anumit traseu.

La finalul lunii mai, echipele înscrise în (con)curs vor participa la ”întrecerea roboţeilor”, pe un traseu stabilit în ziua competiţiei, scopul fiind că roboţeii să îl parcurgă într-un timp cât mai scurt. Vor fi declarate câştigătoare: echipa al cărei roboţel parcurge cel mai repede traseul dat, echipa cu cea mai bună prezentare şi echipa cu cel mai documentat cod.

Share this post

No comments

Add yours