În 2020, Lidl România a investit 30 milioane de lei în dezvoltarea comunităților locale, susținând peste 90 de ONG-uri

Sub umbrela Pentru un viitor mai bun, Lidl România a continuat să investească în parteneriate strategice ce urmăresc cele trei direcții de investiții sociale ale companiei: educație, mediu și dezvoltarea serviciilor de urgență. Astfel, în 2020, Lidl a investit 30 milioane de lei în dezvoltarea societății românești, cu scopul de a avea un impact pozitiv pe termen lung în comunitățile în care retailerul activează.

Pentru Lidl, sustenabilitatea reprezintă parte integrantă a modelului de business, iar strategia de sustenabilitate a companiei are în vedere cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale Organizației Națiunilor Unite, la care România a aderat încă din 2015. Prin investițiile sociale, Lidl își propune să contribuie la rezolvarea nevoilor reale ale societății, în 3 arii-cheie: educație, mediu și dezvoltarea serviciilor de urgență. În anul financiar 2020, compania a investit 30 milioane de lei în comunitățile din România, prin dezvoltarea și consolidarea unor parteneriate strategice, atât prin acțiuni individuale, cât și prin campanii de donații la casele de marcat – unde contribuția clienților a fost dublată, campanii de cause related marketing sau programe de granturi.

Astfel, au fost implementate programe cheie la nivel național, care își propun să aibă rezultate pe termen lung. Peste 90 de organizații non-guvernamentale au beneficiat de sprijinul Lidl, dintre care 35 în mod direct și alte 59 au fost susținute prin programele de granturi finanțate de retailer. La finanțarea proiectelor au contribuit și clienții Lidl, cu peste 260.000 de lei, prin donațiile de la casele de marcat.

„Un viitor mai bun se construiește cu responsabilitate, iar în spatele acțiunilor Lidl stau, de fapt, fapte concrete care contribuie la rezolvarea problemelor din societate. Prin rezultatele din anul 2020 am demonstrat că responsabilitatea începe cu fiecare dintre noi și că avem ce să facem în domeniile cheie de dezvoltare a comunităților. Credem în puterea oamenilor de a produce o schimbare reală în societate, așa că suntem bucuroși să vedem că avem în jurul nostru o echipă unită formată din parteneri, clienți și angajați, cărora vrem să le mulțumim că ne-au fost mereu alături în toate demersurile noastre”, a spus Cristina Hanganu, Director de Comunicare și CSR Lidl România.

Mediu – peste 9,5 milioane de lei în vederea combaterii poluării cu plastic și a reducerii risipei alimentare

Pentru a susține combaterea poluării cu plastic, Lidl a investit peste 7,7 milioane de lei în programe dezvoltate împreună cu societatea civilă, sumă care s-a concretizat în 2020 în:

  • ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului), Primăria Sectorului 6 al Capitalei și Inspectoratul Școlar al Municipiului București au demarat un program pilot în cele 43 de școli gimnaziale și licee din Sectorul 6 al Capitalei pentru a crea un sistem eficient de colectare separată a deșeurilor în vederea reciclării. Proiectul își propune să creeze acest sistem în toate școlile din România;
  • Peste 14 tone de deșeuri au fost colectate de pe apele Dunării și a afluenților săi contribuind la combaterea și prevenirea poluării cu plastic, de la începutul programului de granturi Cu Apele Curate.

Pentru reducerea risipei alimentare, în 2020, Lidl a contribuit cu peste 1,5 milioane de lei, sprijinind înființarea a două noi Bănci pentru Alimente, în Timișoara și Constanța, a Federației Băncilor pentru Alimente din România, dar și funcționarea întregii rețele ce are 7 bănci funcționale în România (București, Cluj-Napoca, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara și Constanța).

Educație – Lidl a susținut 5 parteneri strategici cu peste 8 milioane de lei

  • A fost lansată prima inițiativă care promovează beneficiile pe care educația timpurie le aduce în dezvoltarea copiilor și, prin urmare, a societății per ansamblu, împreună cu Centrul Step by Step;
  • 72 de cadre didactice din comunitățile vulnerabile din 22 de județe au fost recrutate și au beneficiat de dezvoltare prin training în cadrul programului implementat de Teach for Romania, care își propune să contribuie la accesul la educație de calitate pentru toți copiii;
  • Peste 1.200 de copii din 27 de comunități vulnerabile au beneficiat zilnic de servicii socio-educaționale de tip afterschool, în cadrul programului „Pâine și mâine” implementat de World Vision.
  • Peste 64.000 de copii din 114 școli au fost susținuți pentru a continua școala, cu ajutorul specialiștilor în educație și business din cadrul programului EduNetworks;
  • Lidl a susținut și accesul la educație de calitate pentru copiii din medii vulnerabile care fac tranziția de la gimnaziu la liceu, prin programul Educație Incluzivă de Calitate dezvoltat de UNICEF;
  • Totodată, împreună cu Fundația Leaders, retailerul a încurajat 500 de liceeni să-și descopere vocația și să exploreze oportunități de carieră.

Lidl a sprijinit cu peste 8 milioane de lei dezvoltarea infrastructurii serviciilor de urgență, pentru achiziția a:

  • 50.000 de kit-uri de recoltoare pentru exudat nazal și faringian/mediu transport viral necesare pentru realizarea testelor de diagnostic molecular în debutul pandemiei;
  • Primei secții de terapie intensivă mobilă din România;
  • 4 motociclete de intervenție urbană, echipate cu toate dispozitivele medicale necesare acordării extrem de rapide a primului ajutor, care deservesc județele Brașov și Galați;
  • 20 de concentratoare de oxigen pentru Spitalul Județean de Urgență „Mavromati” din Botoșani;

În plus, în 2020, Lidl s-a alăturat programului Bucureștiul pregătitfinanțând astfel proiecte destinate pregătirii pentru cutremure și alte dezastre majore. Până acum, programul s-a concretizat în acțiuni de educare și simulare în caz de cutremur în școli, cursuri de prim-ajutor și pregătire pentru dezastre, echiparea cu tehnologie (echipamente software și hardware pentru Sistemul de Transmitere a Alertelor prin Radio).

Dezvoltarea comunităților prin susținerea financiară cu peste 3 milioane lei

Pentru a oferi soluții la problemele cu care se confruntă comunitățile din care face parte, în 2020, Lidl a demarat un program de investiții sociale prin care oferă micro-granturi nerambursabile pentru inițiativele locale. Programul Fondul pentru un viitor mai bun în comunități s-a adresat inițiativelor din 6 localități: Brașov, Buftea, Cluj, Oradea, Vaslui, Brăila. În total, 49 de proiecte din domeniile educație și mediu au fost alese pentru a răspunde concret nevoilor comunităților. Printre acestea se numără și 3 proiecte implementate în premieră în comunități: prima grădină comunitară de legume din Oradea, prima școală dotată cu panouri solare din Vaslui și primul curs de alfabetizare digitală din Pata Rât, Cluj;

Mai mult, Lidl a continuat parteneriatul strategic cu Ambasada Sustenabilității pentru a promova dezvoltarea durabilă a comunităților și împreună au lansat proiectul „România cu un singur chip”, un studiu măsurabil despre diferențele dintre viața românilor din mediul rural și a celor din mediul urban. De asemenea, Lidl s-a implicat activ în digitalizarea României și a susținut Code4Romania, a doua cea mai mare comunitate de tehnologie civică din lume, care își propune să realizeze în următorii ani, sute de aplicații care să ajute societatea românească, urmărind 5 domenii-cheie: Educație, Sănătate, Mediu, Grupuri vulnerabile și Participare civică.

Share this post

No comments

Add yours