“Ghidul de investitii in comunitate”, instrument pentru companiile ce isi desfasoara activitatea in Romania

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) lanseaza “Ghidul de investitii in comunitate“, un instrument util pentru companiile ce isi desfasoara activitatea pe piata din Romania si sunt interesate de rolul activ si responsabilitatea pe care sectorul de afaceri o are in cadrul societatii. Ghidul are la baza cele mai bune practici in materie ale membrilor AmCham Romania si ale unora dintre cele mai mari companii din lume, recunoscute pentru implicarea lor sociala si completeaza lista documentele anterior elaborate si lansate de Camera de Comert Americana in Romania (“Codul de Guvernanta Corporativa” si “Ghidul Anti-coruptie”).

amcham

“Prin lansarea primului Ghid de Investitii in Comunitate, AmCham  incurajeaza promovarea in randul companiilor a unui comportament responsabil, integru si transparent in dezvoltarea programelor de CSR,  printr-o mai buna cunoastere a cadrului legal si a practicilor aplicabile in acest domeniu”, sustine Anda Todor, coordonatorul proiectului. “Ghidul reprezinta contributia AmCham prin intermediul Comitetului de Guvernanta Corporativa la o intelegere mai buna a modului in care companiile romanesti si straine pot sa-si defineasca mai bine o strategie de investitii in comunitate”, a afirmat si coordonatorul Comitetului de Guvernanta Corporativa, Catalin Velescu.

Ghidul de investitii in comunitate prezinta cadrul legal, explica importanta investitiilor in comunitate si ofera date statistice ale acestui fenomen atat la nivel global, cat si in Romania, continand deopotriva o serie de recomandari pentru fiecare pas al procesului de definire si implementare a politicii de investitie in comunitate: de la stabilirea criteriilor, selectarea partenerilor, pana la managementul proiectului, monitorizare, evaluare si raportare. De asemenea, ghidul isi propune sa vina in sprijinul actorilor economici, de la marile companii pana la intreprinderi de stat si intreprinderile mici si mijlocii (“IMM-uri”), care inteleg ca responsabilizarea sociala nu este un cost, ci este o investitie strategica in comunitate, in companie si in angajati.

“Ne bucuram sa constatam o crestere a interesului pentru implicarea in activitati de responsabilitate sociala corporativa din partea companiilor membre, o strategie de afaceri orientata spre binele comunitatii si respectarea mediului inconjurator fiind un model de succes in vederea dezvoltarii sustenabile. AmCham Romania propune o abordare proactiva privind imbunatatirea acestor practici  ce contribuie la dezvoltarea armonioasa a comunitatii si isi propune sa vina in sprijinul mediului de afaceri din Romania, indiferent de profilul actionarilor, cu principii si reguli clar evidentiate in acest ghid de bune practici”, a declarat Presedintele AmCham Romania, Daniela Nemoianu.

 Sursa: stiriong.ro

Share this post

No comments

Add yours