„ComPETitia pentru un viitor mai bun”, o campanie marca Lidl pentru reciclarea de PET-uri

„ComPETiţia pentru un viitor mai bun” este o campanie marca Lidl, cu acoperire națională, ce are ca scop principal educarea şi implicarea românilor în colectarea selectivă a deşeurilor de ambalaj, cu precădere a celor de tip PET.

competitia_pentru_un_viitor_mai_bun_lidl_6_15629300

Organizat în parteneriat cu Intersemat şi Asociaţia Planetă Verde, beneficiind de sprijinul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, acest proiect își propune să convingă românii să vină cu PET-urile la punctele de colectare (căsuţele verzi) aflate în toate parcările magazinelor Lidl din ţară şi să între în „ComPETiţia pentru un viitor mai bun”.

Efortul lor va fi răsplătit cu premii săptămânale, constând în 100 de vouchere Lidl / săptămâna în valoare de 20 de lei, oferite persoanelor înscrise la momentul respectiv, în ordinea cantităţii de PET-uri reciclate în competiţie şi cu premii atrăgătoare la final de campanie – un Audi A3 e-tron, 10 biciclete de oraş, 10 TV Smart LED Samsung, oferite prin tragere la sorţi, luând în calcul absolut toţi înscrişii în competiţie.

Astfel, clienţii sunt aşteptaţi la căsuţele verzi din parcările tuturor magazinelor Lidl să îşi ia, gratuit, sacul galben al reciclării – un sac special conceput pentru colectarea ambalajelor de tip PET. Apoi, pentru a intră în „ComPETiţia pentru un viitor mai bun”, aceştia trebuie să strângă PET-urile în sacul galben al reciclării şi să îl aducă la căsuţele verzi din parcările Lidl. Odată ajunşi aici, reprezentanţii Intersemat vor cântări cantitatea de PET-uri adusă şi cu ajutorul unei aplicaţii de pe tabletă, le vor înregistra datele personale şi cantitatea de PET-uri pe care au primit-o. Înainte de plecare, clienţii vor putea să ridice un nou sac galben al reciclării, pe care să îl readucă plin cu PET-uri la căsuţa verde.

În fiecare zi, PET-urile strânse la punctele de colectare Lidl vor fi preluate de către partenerii autorizaţi Intersemat şi vor lua mai departe drumul către reciclatori, pentru a fi transformate în materie prima secundară.

Până în 2020, statele UE, inclusiv România, trebuie să atingă o rată de 50% la reciclarea deşeurilor municipale. Rezultatele Eurostat pentru anul 2013 arată că rată de reciclare din România este foarte scăzută, de doar 3%. Astfel, România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană la reciclarea deşeurilor municipale, iar obiectivele pentru 2020 sunt departe de a putea fi îndeplinite. Mai mult, pentru anul 2013, în ţară noastră au fost puse pe piaţă circa 120.000 de tone de ambalaje de tip PET. Dintre acestea, doar circa 66.000 de tone ajung să fie reciclate.

Sursa: nonguvernamental.org

Share this post

No comments

Add yours