Campania Baterel și Lumea Non-E a ajuns la final! Ce rezultate a înregistrat

Campania ,,Baterel si Lumea Non-E”, un proiect desfasurat de Asociatia Environ in peste 700 de unitati de invatamant la nivel national, a ajuns la finalul celei de-a patra editii consecutive.

baterel

In cadrul acestei acțiuni, peste 30.000 de elevi din toate ciclurile de invatamant si peste 2.000 de cadre didactice au participat activ in editia 2014 – 2015 a campaniei, colectand 30 de tone de deseuri de echipamente electrice si electronice si 7 tone de baterii si acumulatori uzati. Pe langa categoriile de concurs deja existente: competitie de desene, eseuri, proiecte pe categorii de varsta si competitia de colectare deseuri intre scoli, editia cu numarul patru a adus cu sine inca doua paliere noi de concurs: reportaje si ,,Implica-te!” – o categorie care incurajeaza activitatile de voluntariat privind preventia la nivelul comunitatii.

Insa, noutatea absoluta a campaniei din acest an, a constat in crearea Catalogului Baterel. Pornind de la principiul ,,orice fapta buna trebuie rasplatita si incurajata”, toti elevii care s-au implicat in campanie, colectand deseuri electrice si/sau baterii uzate si au acumulat un numar de puncte, indiferent cat de mic, au avut posibilitatea de a alege premii din catalog. In total, peste 3.000 de copii au fost premiati cu produsele speciale din Catalogul Baterel: pornind de la rechizite, creioane, caiete, ghiozdane, pana la biciclete, role, aparate foto si tablete.

De asemenea, intrucat regulamentul campaniei prevede acordarea a doar trei premii pentru fiecare categorie de concurs (locul I, II si III), toti cei peste 300 de elevi care s-au implicat activ in sectiunile de desene, eseuri si proiecte, au fost recompensati pentru efort si incurajati sa continue participarea la astfel de initiative, fiecare primind cate un tricou si sapca inscriptionate cu eroul lor favorit, Baterel.

,, Am initiat acest proiect pornind de la premisa ca cei mici sunt cel mai usor de modelat si mai receptivi la acest gen de informatii si mizam pe ei nu doar ca viitori aduti resposabili si implicati activi in proiecte de protectia mediului, ci si ca vectori de multiplicare a mesajului ecologic in randul familiilor si al prietenilor. Succesul inregistrat in cele patru editii ale acestei campanii prin care am promovat sustinut principiile unui comportament responsabil fata de mediu in randul a peste 50.000 de elevi reprezinta acea forta motrice care ne determina sa continuam proiectul si sa il dezvoltam”, a declarat Andrei Orban, Presedintele Asociatiei Environ.

,,Baterel si Lumea Non-E” este o campanie de educatie ecologica si constientizare in ceea ce priveste efectul nociv asupra mediului si sanatatii umane al deseurilor in general si al deseurilor electrice si bateriilor uzate, in mod special.

Sursa: Nonguvernamental.ord

Share this post

No comments

Add yours